سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی کاتالوگ در کرج

نظر

طراحی کاتالوگ در کرج

استفاده از کاتالوگ همواره برای معرفی محصولات و حتی یک برند در بین مخاطبین و یا مشتریان کاربرد داشته است. امروزه حتی با پیشرفت های دنیای دیجیتال و آنلاین استفاده از کاتالوگ های کاغذی کاربرد خاص خود را به همراه دارد. طراحی کاتالوگ در کرج علاوه بر معرفی خوب و جامع محصولات باید برند شما را نیز به خوبی معرفی نماید  بطوریکه وقتی مشتریان حتی از دور چشمشان به طراحی کاتالوگ شما می افتد آن را متعلق به شما بدانند.

شما قبل از هر چیزی می بایست اهداف خود از طراحی و چاپ کاتالوگ را پیدا کنید. در بعضی مواقع هدف شما شرکت در یک نمایشگاه بزرگ است و برای اینکه محصولات خود را به بازدیدکنندگان معرفی نمایید احتیاج به کاتالوگ خواهید داشت که باید تعداد زیادی را چاپ نمایید.

تاریخچه طراحی کاتالوگ:

استفاده از کاتالوگ بعد از جنگ جهانی توجه زیادی را به خود جلب نمود. با توجه به گسترش صنعت های مختلف و وجود بازارهای زیاد برای فروش لزوم استفاده از کاتالوگ بیشتر نمایان گردید. چون استفاده از کاتالوگ باعث می شد که مشتریان همزمان عکس و مطالب مورد نیاز محصول را ببینند که انتخاب راحت تری داشتند. این کار امروزه نیز بسیار با اهمیت است چون همه شرکت ها به دنبال فروش بیشتر و کسب سود بیشتری هستند و این امر مستلزم این است که مشتریان با محصولات جدید شما آشنا گردند.

چرا کاتالوگ مهم است:

یک کاتالوگ، مانند یک کارت یا کارت تجاری، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان بازاریابی می‌دانند که چقدر دقت در ایجاد یک کاتالوگ وجود دارد و اینکه چگونه یک کاتالوگ خوب می‌تواند تفاوت را بر حسب فروش انجام دهد.

ممکن است شما برای یک بازار هدف خاص احتیاج به کاتالوگی داشته باشید که فقط به معرفی چند محصول خاص بپردازد دارید و تمرکز خود را روی همان چند محصول می گذارید.

اما همیشه شرکت ها یک کاتالوگ اصلی را به همراه معرفی همه محصولات خود طراحی و چاپ می کنند تا هنگام مراجعه مشتریان از آن استفاده نمایند. کاتالوگ جامع و پر از اطلاعات لازم در مورد همه محصولات به همراه عکس های باکیفیت و طراحی عالی و بی نظیر می باشد.

طراحی کاتالوگ در کرج و نوع صفحه آرایی باید به گونه ای انجام شود که مخاطب و یا مشتریان سریع خسته نشوند بلکه باعث شود که آن ها با اشتیاق بیشتری به دیدن محصولات شما داشته باشند.

 

طراحی کاتالوگ در کرج دارای مراحلی است که که در مورد آن ها توضیح داده خواهد شد:

همانطور که گفته شد باید اهداف مشخص گردد که این کاتالوگ برای چه بازاری قرار است طراحی شود و با توجه به نوع بازار هدف طراحی آن شروع خواهد شد.

  1. اطلاعات مورد نیاز را باید در اختیار طراح کاتالوگ بگذارید اطلاعاتی نظیر اندازه و وزن و شکل و رنگ و موارد دیگری که به معرفی بهتر محصول بپردازد.
  2. یکی از ابتدایی ترین کارها انتخاب یک فونت مناسب برای نوشتن اطلاعات محصولات است. انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ در کرج می تواند بسیار حیاتی باشد چون این فونت است که اطلاعات محصولات را در ذهن مخاطب جایگذاری می کند.
  3. اندازه و نوع کاغذ را انتخاب نمایید. صفحه آرایی یک کاتالوگ نمایانگر یک خلاقیت خوب را نمایش می دهد. استفاده از صفحات در اندازه بزرگ و نوع کاغذ مرغوب شاید هزینه بر باشد اما این پیام را به مخاطب و مشتری منتقل می کند که برند و محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  4. کسی که کار طراحی را انجام می دهد برای تایید نهایی کار خود از چندین مدل برای طراحی استفاده می کند بطوریکه با انتخاب نهایی مشکلی در طراحی آن وجود نداشته باشد.
  5. استفاده از عکس های خوب و با کیفیت بطوریکه محصولات شما را به خوبی نمایش دهند نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. در واقع این عکس های محصولات شما هشتند که باید ذهن مشتری را درگیر نمایند. استفاده از عکس های باکیفیت در طراحی کاتالوگ گیرایی خیلی زیادی را در مشتریان به وجود می آورند. استفاده از نماهای مختلف به معرفی بهتر محصولات کمک زیادی می کند و باعث می شود که مشتری همه قسمت های محصولات را ببیند. در واقع عکس محصولات اصلی ترین عنصر برای یک طراحی خوب و دقیق برای کاتالوگ است.
  6. فضاسازی محصولات می تواند گام موثر بعدی در انجام طراحی کاتالوگ در کرج باشد. این عمل در کنار یک صفحه آرایی به خوبی نمایش دهنده کاتالوگ شما می باشند.
  7. صفحه آرایی خلاقانه و عالی برای طراحی کاتالوگ طبق نوع محصولات و یا خدمات شما انجام می پذیرد و مطابق نظر شما تایید می گردد. این مرحله باید به نحوی انجام پذیرد که مخاطب و یا مشتری از دیدن کاتالوگ خسته نشود و باید به او در رسیدن به محصول مورد نظر کمک کند.
  8. استفاده از رنگ بندی در کاتالوگ باید طبق رنگ سازمانی صورت پذیرد. این رنگ بندی باید به نحوی انجام شود که حتما با رنگ های سازمانی مطابقت داشته باشد در واقع با این کار به مشتری و یا مخاطب القا می شود که این کاتالوگ و محصول متعلق به چه برندی است که همین عامل به معرفی برند نیز کمک زیادی خواهد نمود.
  9. در معرفی محصولات باید از جملات کوتاه و گیرا استفاده نمود . استفاده از جملات ساده می تواند به مشتری در رسیدن به محصولات مورد نظر کمک بسیار زیادی نماید.
  10. در طراحی کاتالوگ باید این نکته را در نظر گرفت که باید به تناسب هر کسب و کار طراحی کاتالوگ انجام پذیرد . به طور مثال نباید کاتالوگ یک موسسه خیریه از زرق و برق خاصی برخوردار باشد یا اینکه کاتالوگ یک طلافروش ساده و کم اهمیت باشد.

در طراحی کاتالوگ این موارد از اهمیت بالایی برخودار هستند اما ممکن است در حین انجام کار طراحی موارد خاص دیگری باشند که متناسب با نوع محصول طراحی کاتالوگ تغییر خواهد کرد.

تاثیر کاتالوگ بر فروش:

بی گمان طراحی مناسب و خلاقانه کاتالوگ می تواند تاثیر بسزایی در جهت فروش بیشتر محصولات شما داشته باشد. پس باید در نظر داشته باشید که طراحی کاتالوگ از چه اهمیتی برخوردار است. هر چقدر طراحی کاتالوگ در جهت معرفی بهتر محصول عمل نماید مشتریان بیشتر ترغیب می شوند که آن محصول را خریداری نمایند.

کاتالوگ دیجیتالی:

بیایید به سراغ کاتالوگ‌های اینترنتی برویم. کاتالوگ ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال خلق شده‌اند، و امروزه اغلب شرکت‌ها از ابزارهای دیجیتالی برای توزیع و ترویج اسناد خود استفاده می‌کنند.

یک کاتالوگ دیجیتالی معمولا در فرمت PDF، برای تحویل سریع و آسان به مشتریان ایجاد می‌شود. همچنین ایجاد flipbooks با استفاده از نرم ‌افزار اختصاصی نیز امکان پذیر است. flipbooks، نشریات تعاملی و آنلاین هستند که از مجلات کاغذی تقلید می‌کنند. برای ایجاد یک flipbook، اغلب لازم است که یک PDF کامل از سند آماده تبدیل به فرمت تعاملی داشته باشد.

کاتالوگ‌های دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ های چاپی از هزینه چاپ و توزیع بسیار پایینی برخوردار هستند و حتی شاید به صفر نزدیک باشند. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن و گسترش آن سریع انجام می پذیرد، چون شما فقط باید آن را به وب سایت خود آپلود کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

مزایای یک کاتالوگ چاپ در یک تصویر دیجیتال گم شده‌اند، هر چند … اینها می‌توانند از نظر خوانایی بیشتر، رفتار دوستانه، و یک حس عمومی مشارکت و حرفه‌ای گرایی خلاصه شوند.

کاتالوگ چاپی یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

باید توجه داشت که هر کدام از این کاتالوگ ها مزایا و معایب خاص خود را دارند در واقع این بازار هدف و محصول شماست که تعیین می کند کدام نوع بهتر است. در بعضی مواقع کاتالوگ دیجیتال می تواند بسیار راهکار بهتری باشد چون می توانید به راحتی با لینک های مورد نظر خود بصورت آنلاینت به معرفی محصولات بپردازید اما اگر اینترنت قطع شود این کار عملی است؟ پس هر کدام در مواقع خاص کاربرد دارند.در مقابل هزینه کاتالوگ دیجیتال به مراتب کمتر از کاتالوگ چاپی است .

طراح کاتالوگ :

طراحی کاتالوگ در کرج یک کار بسیار حساس و تخصصی است چون کاتالوگ شما معرف برند شما است. طراحی کاتالوگ می تواند که برند شما را بزرگ و عالی جلوه دهد و باعث شود که در ذهن مخاطب نقش ببندد. پس باید این کار به کسی بسپارید تا بتواند این امر را به خوبی انجام دهد.

منبع : http://www.karajtizer.ir/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AC/